fbpx

Elektrinių paspirtukų remontas ir priežiūra namų sąlygomis

elektrinių paspirtukų remontas

Europoje parūžus infliacijos tornadui ir sudraskius mūsų visų kišenes, artėjant naujam sezonui pabandysime jums atskleisti keletą paslapčių kaip galima sutaupyti. Kaip nebėgti į elektrinių paspirtukų servisą sustreikavus jūsų paspirtukui. Kaip galima išsiaiškinti gedimą patiems, gal net ir susiremontuoti.

Elektriniai paspurtukai važinėja keliais ir šaligatviais jau keletą metų, bet vis dar yra pakankamai nauja transporto priemonė. Kadangi nauja, tai turi daug įvairiausių gedimų, problemų ir trūkumų. Aišku, kad ir kiek problemų paspirtukas be turėtu, tai vis tiek yra viena pigiausiu transporto priemonių, kada vienas baterijos įkrovimas kainuoja apie 10ct, tai pigesnė transporto priemonė gali būti dviratis arba batai.

Taigi, šioje apžvalgoje apžvelgsime pačių populiariausiu elektrinių paspirtukų problemas ir jų sprendimo būdus, paliesime šias temas:

Elektrinių paspirtukų padangų problemos

Jei turite elektrinį paspirtuką daugiau nei metus, tikrai turėjote susidurti su prakiurusios padangos problema. Aišku, ši problema nėra labai opi jei jūsų paspirtuko padangos aukštis yra didesnis nei 2 coliai, montavimas yra pakankamai lengvas ir greitas, problema pasitaiko ne itin dažnai, dažniausiai užvažiavus ant kokio nors smailaus daikto.

 Jei jūsų paspirtuko padangos aukštis yra 2 coliai ir mažiau – sveiki atvykę į padangų keitimo maratoną, kuriame labiausiai taupantys dalyviai sumoka daugiausiai.

Įsivaizduokite tokią situaciją, nusipirkote tarkime Xiaomi elektrinį paspirtuką, pavažinėjote puse metų, jums prakiuro padangos kamera. Kadangi iššūkių nebijote ir mėgstate pataupyti nusprendėte nusipirkti xiaomi paspirtuko padangos kamerą ir pasikeisti ją pats. Taigi, kamerą jau turite, pradedate ardyti, ratas jau nuimtas – viskas pagal planą.

Ir tada su atsuktuvu arba šaukštu (klientai naudoja tokį įankį, ne pats sugalvojau) bandot nuimti padangą ir visiškai nesėkmingai. Viena pusė atrodo jau nuimta, bandant nuimti kitą pusę padanga vėl užsimontuoja atgal ant ratlankio. Padangoje pilna gumos drožlių. Montuojant vis galvojat kas čia per juodoji magija ir kaip tą padangą aplamai kas nors uždėjo. Jei galu gale ir pavyko tą nelemtą kamerą pakeisti, ratlankis garantuotai jau visas subraižytas, kaip po avarijos. O ironiškiausia yra tai, kad tai tikrai ne problemos pabaiga. Galimai po savaitės ar dviejų jums ta kamera vėl prakiurs ir vėl ją reikės keisti iš naujo, aišku šį kart jau turėsite truputi patirties.

Šią istoriją klientai mums seka ir seka, metai eina, bet istorija lieka ta pati. Taigi, pagrindinis klausimas yra – kodėl:

elektrinių paspirtukų remontas
elektrinių paspirtukų remontas
elektrinių paspirtukų remontas
elektrinių paspirtukų remontas

Viskas prasideda nuo to, kad padangoje nėra palaikomas tinkamas padangos slėgis (3,5 ir daugiau BAR). Dėl mažo slėgio pradeda dėvėtis padangos šoninė vidinė dalis, gumai pavirtus į gumos dulkes. Kitaip tariant, nusidėvėjus gumos sluoksniui, lieka liaudiškai sakant padangos kordas. Kuris galima sakyti nuėda kamerą kol ji galu gale prakiūra. Kad ir įdėsite naują kamerą, tai tik laiko klausimas kada ją vėl reikės keisti, dažnu atveju dar tą pačią savaitę.

Kokie galėtu būtų sprendimo būdai

  1. Reguliariai tikrinti padangos slėgį, pusti ne mažiau nei 3,5 BAR (atmosferas). Prakiurus kamerai keisti ir kamerą ir padangą. Naudoti pompa kuri neturi jokio oro nuotėkio. Kadangi padangos tūris labai mažas, nuėmus pompa dalis oro iš padangos gali išsileisti, todėl geriau naudoti tokia pompą arba adapterį pompai kuris neturi jokio oro nuotėkio. Mūsų rekomenduojamas ventilio adapteris čia
    elektrinių paspirtukų remontas
  2. Galima užsimontuoti pilnavidures padangas ir neigti pripučiamų padangų praktiškumą bei egzistavimą. Sprendimas iš esmės yra labai viliojantis, nes investavus šiek tiek daugiau pinigų galutinai atsisveikinsite su prakiurinusiu padangų problemomis, bent 3-5 metams. 3-5 metams, nes guma dėvisi, nėra amžina, tai galimai reikės kažkada pasikeisti. Bet faktas yra tas, kad per metus galima sutaupyti iki €100 padangų keitimui/remontui. Deja nėra viskas taip paprasta kaip atrodo, padangos užpildas guma o ne oru stipriai mažina komfortą. Važiuojant morališkai ir visaip kitaip pasenusiu šaligatviu jaučiasi kiekvienas jo nelygumas, tai pat tenka prižiūrėti paspirtuko sujungimus, nes nuo vibracijos atsisuka varžtai, juos rekomenduojame tepti specializuotais varžtų klijais:
    elektrinių paspirtukų remontas 3
    Neprižiūrint, galimai teks apsilankyti elektrinių paspirtukų remonto servise.
    Kuo didesnis pilnavidurės padangos aukštis, tuo komforto bus daugiau. Bekamerines paspirtuko padangos čia

  3. Užsimontuoti 10 colių pripučiamas padangas – mūsų rekomenduojamas sprendimas. Pliusai yra tokie:

    • Dėl aukštesnio padangos profilio automatiškai važiavimas yra minkštesnis, mažiau vibracijos, sveikiau jums ir elektrinio paspirtuko komponentams. Skirtumas akivaizdus.
    • Aukštesnis padangos profilis – tai reiškia padanga yra atsparesnė smūgiams, ne tokia jautri kelio dangai kaip 8,5 colio originali padanga. Tikimybe kad pradursit padangą yra mažesnė, praktiškai padangos šonai nenusidėvi, na nebent pavažiavus ant visiškai tuščios padangos. Pats asmeniškai jau nuvažiavau 3000km, nei kart nereikėjo keisti nei padangos nei kameros.
    • Didesnis realus el. paspirtuko greitis, nes kuo aukštesnė padanga, tuo didesnis greitis.
    • 10 colių padangos lengvai užsimontuoja ir nusimontuoja.
    • Padangų kameras galima naudoti tas pačias, nebūtina prikti.

    Minusai būtų tokie:

    • 10 colių padangos yra brangesnės nei originalios 8,5.
    • Reikia papildomai pirkti modifikacijos komplektą, dėl aukštesnės padangos reikia pakelti galinį purvasaugį ir pailginti pastatymo kojelę.
    • Aplamai pats modifikavimas gali būti pakankamai sunkus, nes gale prie galinio rato yra galinio purvasaugio lemputės laido sujungimas, kurį reikia arba priklijuoti prie paspirtuko rėmo, arba pailginti laidus ir perkišti per kitą vietą. Uždėjus 10 colių padangą gale, tarp padangos ir rėmo vietos lieka labai nedaug. Jei tau elektriniu paspirtukų remontas yra rimtas iššūkis, tada rekomenduočiau vežti paspirtuką į remonto servisą.

    Apibendrinant galiu pasakyti, kad kainos ir kokybės atžvilgiu šis pasirinkimas yra geriausias. Netgi naujas Xiaomi PRO 4 paspirtukas jau yra su 10 colių padangomis. Kol kas patvariausios 10 colių padangos yra Xuancheng gamintojo. 10 colių padangos čia.

Elektrinių paspirtukų klaidos ir klaidų kodai

Dauguma elektrinių paspirtukų turi klaidų aptikimo sistemas, turi įvairius jutiklius, kurie gali aptikti bet kokį gedimą ar problemą elektronikoje. Tai iš tiesų yra labai geras ir apgalvotas elektrinių paspirtukų gamintojų sprendimas. Šių sistemų pradininkai buvo Xiaomi ir Ninebot. Tai iš tikrųjų palengviną gyvenimą tiek paspirtukų savininkams, tiek elektrinių paspirtukų serviso meistrams. Būtų tikrai sudėtinga nustatyti gedimą jei el. paspirtuko išmanumo lygis būtų toks pats kaip mikrobangų krosnelės.

Didžioji dalis elektrinių paspirtukų turi rimtesnius prietaisų skydelius, kuriuose yra rodomas greitis, baterijos lygis ir t.t.. Tuo pačiu atsitikus gedimui rodomas ir klaidos kodas, tarkim E11, E15 ar tiesiog 15. Tiesa, paspirtukas dar papildomai gali pradėti pypsėti norėdamas įspėti, kad sistemoje yra gedimas. Taip pat Xiaomi M365 ir ESSENTIAL modeliai neturi tokių prietaisų skydelio, tad jiems klaidos kodą galima nustatyti iš garo, kitaip sakant jie klaidos kodus išpypsi ilgais ir trumpais signalais. Jei pirmasis klaidos signalas yra ilgas juo nustatomas pirmasis klaidos kodo skaičius, po to seka trumpieji signalai kurie nustato sekantį klaidos kodo skaičių.

Pvz.: Jūsų paspirtukas pypsi taip – vienas ilgas signalas ir keturi trumpi, tokių atveju klaidos kodas yra 14.

Daugiau apie klaidos kodus galite paskaityti čia.

Elektrinis paspirtukas po žiemos nebeįsijungia

Gana dažna problema sezono pradžioje. Didžioji dalis elektrinių paspirtukų baterijų yra gaminamos iš 18650 tipo lithium-ion celių. Pavyzdžiui Xiaomi M365 ar 1S paspirtuko baterija yra sudaryta iš 30 tokių 18650 tipo celių. Kiekviena jų gali būti pakrauta iki MAX 4.2V, o saugus MIN išsikrovimo lygis gali būti iki 2-3V. Tai reiškia, kad jeigu jūsų baterija pasiekia tam tikra nustatą baterijos išsikrovimo voltažo ribą (2-3V), baterijos valdiklis (BMS) išsijungia, to pasėkoje paspirtukas nebeįsijungia.

Tokių elektrinių paspirtukų kaip Xaiomi ir Nienebot baterijų BMS turi indikacinę lemputę. Jei lemputė mirksi mėlynai, tokių atveju su baterija viskas yra gerai. Jei mirksi raudonai, vadinasi ne viskas yra gerai – gedimas. Jei nėra jokio signalo – galimai išsijungė BMS.

Sprendimo budas:

Kiekviena tokia baterija savo BMS valdiklyje turi reset mygtuką, pvz:

Išėmus baterija iš paspirtuko, reiktu ją išardyti taip, kad reset mygtukas būtų pasiekiamas. Bateriją kažkokiu būdu reiktu pajungti krauti ir paspaudus reset mygtuką palaikyti tol kol BMS užsidega indikacinė lemputė. Paspirtuko baterija pakraukite pilnai, bateriją įmontavus atgal paspirtukas turėtu veikti.

Jei ši problema pasikartoja dažnai arba reset jums nepadėjo ir baterija nerodo jokios gyvybės, dega raudona lemputė ar jokia, rekomenduojame apsilankyti servise kur atliekamas elektrinių paspirtukų remontas. Visos baterijos keisti gal ir nereikės, bet galimai BMS ar kelias cėles pakeisti teks.

Sumažėjusi elektrinio paspirtuko akceleracija

Elektrinio paspirtuko akceleracija ir nuvažiuojamas atstumas gali sumažėti dėl kelių priežasčių:

Dėl šalčio, nukritus temperatūrai. Baterijų celėse vykstant energijos atidavimui įvyksta elektrocheminė reakcija, per daug į detales gal neišsiplėsiu, bet paspaudus šaltukui šį cheminė reakcija sulėtėja 30-60%. Tad nieko nuostabaus, kad paspirtuko nuvažiuojamas atstumas sumažėja per pus, gal net daugiau.

Susidėvėjusios baterijos celės. Nėra nieko amžino ir elektrino paspirtuko baterijos celės gali susidėvėti. Gal ne visos iš kart, bet vienos ar dviejų celių susidėvėjimas gali stipaisi sumažinti ir akceleraciją ir paspirtuko nuvažiuojamą atstumą. Toks elektrinių paspirtukų remontas yra vienas iš sudėtingesnių, nes reikia ardyti suklijuota ir sulituotą bateriją.

Baterijos valdymo plokštės (BMS) gedimas. Dažniausiai baterijų BMS plokštės sugenda taip, kad paspirtukas nebeįsijungia, bet yra ir tokių atvejų, kad gedimas yra bet paspirtukas kažkiek dar važiuoja. Tokiu atveju reikia tikrinti bateriją, jei baterijos BMS indikacinė lemputė mirksi mėlynai, vadinasi su BMS viskas yra gerai, jei raudinai, tada galimai reikia keisti baterijos BMS.

El. paspirtuko Stabdžių problemos

Dažniausia elektrinio paspirtuko nestabdymo problema yra blogai sureguliuoti stabdžiai. Bet iš esmės priežastys gali būti tokios:

Nesureguliuoti stabdžiai – šiuo atvejų arba stabdžiai nebuvo sureguliuoti niekada arba kaladėlės yra minimaliai nusidėvėjusios, šiuo atvejų reikia įtempti trosą. Taip pat galima tuo pačiu bandyti reguliuoti ir stabdžių kaladėles.

elektrinių paspirtukų remontas
elektrinių paspirtukų remontas

Susidėvėjusios kaladėles – jei troso reguliavimas nepadėjo, galimai yra nusidėvėjusios stabdžių kaladėlės, būklę galima pamatyti plika akimi, kaip atrodo naujos galite pamatyti čia.

Kreivai pastatytas stabdžių blokas – jei stabdžiai sureguliuoti ir kaladėlės naujos, bet problema vis dar yra, gali būti, kad yra kreivai pastatytas stabdžių blokas. Tokių atveju reiktu atlaisvinti stabdžių bloko varžtus, nuspausti stabdžius, kad blokas prisitaikytu prie disko ir prisukti varžtus atgal. Ir tada reguliuoti trosą ir kaladėles, prieš spaudžiant stabdį įsitikinkite, kad kaladėlės/stabdžiai yra sureguliuoti.

elektrinių paspirtukų remontas
elektrinių paspirtukų remontas

įlinkęs stabdžių diskas – Su paspirtuku ne visada yra važiuojama, kartais jį reikia ir nešti, o nešant jį per bortelius, dažnai būna, kad kažką ir užkliudai, pavyzdžiui – stabdžių diską. Stabdžių diskas yra pakankamai plonas ir greitai įlinksta, tokioje situacija sureguliuoti stabdžius tinkamai yra tikrai sunku. Ar stabdžių diskas yra tiesus galima patikrinti labai lengvai, tiesiog pasukti ratą ir pažiūrėti ar diskas “nebanguoja“. Jei “banguoja“ tada stabdžių diską reikia keisti.

Elektrinio paspirtuko išsibalansavimas, vibracija

Šios problemos priežastys yra labai aiškios, arba atsilaisvino varžtai arba susidėvėjo metalas.

Tiesiog Patikrinkite savo paspirtuką, kurios vietos kliba arba veikia ne taip kaip turėtu veikti. Patikrinkite varžtus ar jie atsiveržę ar ne, jei taip, varžtus atveržkite, sutepkite su varžtų klijais ir tada priveržkite atgal.

Jei problema vis dar išliko tai gali būti, kad kažkuriose vietose nusidėvėjo metalas, geras pavyzdys yra Xaiomi paspirtuko sulenkimo mechanizmas:

elektrinių paspirtukų remontas 7
elektrinių paspirtukų remontas

Detalės susidėvėjo ir nieko čia per daug nepadarysi, galima nebent kažkaip kompensuoti tą susidėvėjimą, pavyzdžiui gumine tarpine, ją galite pamatyti čia.

Apibendrinant galima pasakyti, kad sutaupyti galima gerai žinant savo transporto priemonę, jos gamyklinius defektus. Gera žinia yra ta, kad dėl sveikos konkurencijos kiekvienas elektrinių paspirtukų gamintojas, kas met išleidžia patobulintus modelius, su ištaisytais gamykliniais defektais, liaudiškai sakant – ligomis. Progresas akivaizdus.

Jei jums reikalingas eleketriniu paspirtukų remontas, mes visada esame pasiruošė jums badėti, pakonsultuoti telefonu ar atvykus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *